Brev:
Næring i ris og pasta
19. august 2011
Alder:
10 mdr.
Næring i ris og pasta
Hej Helen
Et spørgsmål om mad.
Min datter ELSKER majs og kan også knave dem af en majskolbe. Jeg må dog konstatere at trods de nu 6 tænder ser de ud til at komme mere eller mindre hele ud i den anden ende. Så det er vist mere for fornøjelse end for fordøjelsens skyld.
Hun får i stigende grad vores mad og er glad for ris og pasta som vist virker mere spændende end kartoffelmos lige for tiden.
Men hvor meget får hun ud af ris så længe hun ikke har kindtænder? Er det kun for variationens skyld at man kan supplere med noget ris ved siden af noget mos e.l. eller er det ok at lade det udgøre et måltid i sig selv (sammen med kød selvfølgelig). Jeg har ikke konstateret at de kommer hele ud, men har heller ikke foretaget en dybdegående analyse ;-)
Og hvad med pasta? Vi plejer at spise "almindelig" (hvid) pasta men er det noget skidt for hende (jeg ville jo heller ikke servere franskbrød, men rugbrød til frokost).
Med venlig hilsen